17 Temmuz 2012 Salı

ORTA OYUNU: BORA ÖZTOPRAK & KAAN ÖZTÜRK

Öyle gece hayatı olan, yaz-kış demeden bar bar dolaşan bir tip değilim.

Yıllardır dostlarım  İstanbul Nispet Bar'da uzunca bir zamandır sahne alan ikilinin sahne performanslarını anlata anlata bitiremiyorlardı. Ben de 90'lardan bu yana takip ettiğim bu iki güzel insanı yaklaşık 2-3 metreden dinlemeyi çok arzuladım. Keza içeri adım attığımda garson arkadaş bütün masaların rezervasyonlu olduğunu dolayısıyla şansıma küsmem gerektiğini her şeye rağmen 23.30 gibi gelirsem belki bar kısmında bir yer olabileceğini belirtti.

22.00 ile 23.00 arasında içimde bir umut kırıntısı ile dolaştım. Ben pek yer bulabileceğimize ihtimal vermezken  23.00'da mekana vardığımda garson bardaki yeri gösterdi. 

00.00'da sahne alacak ikiliyi beklerken bir şeyler yudumladım. Sahneye yarım saat kala sırtında çantası, sade giyimli-kısa boylu :)- bir abimiz ki kendisi Bora Öztoprak oluyor, yanımıza geldi yanımızda duran arkadaşlarıyla selamlaştı. Evet dibimde oturup bir müddet sohbet etti kendisi. Şaşırmıştım. Adamda egodan eser yoktu. Sahneye çıktı, soundcheck denen şeyi yaptı. Kaan'ı bekliyordu belli ki. Sahne yaklaştıkça masalar doldu. Masaların birinde Çiçek Dilligil ve oğulları Ardahan bir de Akademi Türkiye yıldızı Tolga Futacı he bir de aile dostları vardı. Diğer masaların birkaçında Kaan ve Bora'nın arkadaşları... O denli samimi bir ortam vardı anlayacağınız.

Kaan da Bora'ya benzer bir giriş yaptı bara. Sen ben gibi girdi üzerindekileri bir kenara bıraktı sahneye çıktı falan. Nihayetinde performanslarını sergilemeye başladılar. Bora Öztoprak'ı yalnızca 90'lı yıllardaki şarkılarından ve kliplerinden tanımaya devam eden biri olsaydım sahnedekinin o olmadığını iddia edebilirdim ama sahnede insanları gülmekten krize sokan bir ikili vardı. Kaan ve Bora evet. Biri 90'lı yıllara damga vurmuş ama mankendir, cemiyetin ünlü ablalarıdır götürme yoluna bulaşmamış, aile hayatını tercih ederek sansasyonellikten uzak durmuş müthiş bir tenördü. Bora Öztoprak evet! Kendisi Türk müziğinin belki de en iyi 10 romantik şarkısından birine " Seni Seviyorum"a imza atmış bir sanatçı, bir düşünün agalar, beyler, bacılar!! Kaan belki pek tanınmaz ama bir sürü önemli adama gitar enstrumanını tanıtmış, tahminim gitarla saçlarını tarayabilen, yemek yiyebilen ve binumum ihtiyacını karşılayabilen bir virtiyöz, bir back vokal, bir 9'un 1'i. (Bu 9'un 1'ini bilmeyen araştırsın bir zahmet :)

Her neyse, Bora'da egodan tek bir iz bile yoktu. Kaan ise sanki odasında dostlarına şarkılar söylüyormuş, Bora üstâda vokal yapıyormuş alçakgönüllüğünde, bir başka deyişle havasındaydı. Sahnede harika şarkılarla insanları coşturan bir ikili yoktu sadece. Orta oyununun iki kahramanı Kavuklu ve Pişekar da vardı bence. Şakalaşmalar, laf sokmalar ;ama asla abartıya kaçmamalar... Bu Orta Oyunu  benzetmesini kendileri duysa ne derler bilemem ama o değerli halk sanatçıları kadar yüce göründüler gözüme. Sadece şarkılarını söyleyen kasıntı tipler yoktu sahnede, bizden iki kişi; bizi bize anlatan esprilerle hem müzik dünyasını hem de cemiyet hayatını tiye alıyordu. Bu anlamda bir içeceğe 13 TL verdiğimize hiç pişman olmadığımız bir gece yaşattılar bana

Daha önce bu ikiliyi sahnede izlemeyenlere şiddetle tavsiye ediyorum. İstanbul'da olanlar sanırım onları seneye de Nispet Bar'da izleyebilecekler. (İstanbul) Yaz aylarında ise tahminim bizim gibi yazlık beldelerde dolaşırken barların kapılarına dikkatle bakmaları gerekecek. Neyse bu harika şarkılarla bezenmiş modern Orta Oyununu izlemek istiyorsanız Bora Öztoprak ve Kaan Öztürk'ü takip edin, önce bir araştırın bu adamları sonra da seçiminizi yapın derim!

5 yorum:

  1. Öyle güzel anlatmışsın ki gidip dinlemek istedim. Keşke İzmir de böyle bir güzelliği birlikte paylaşsak...

    YanıtlaSil
  2. Bodrum'da olasım geldi Arkadaş. Umarım böyle güzelliklere birlikte de gideriz İzmir'de...

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle tavsiye ederim hocam. İzmir'e gelirlerse haber de veririm hep beraber gideriz. İnanılmaz eğlenceli bir ikililer. Ayrıca müthiş müzisyenler oldukları için müziğe ve gülmeye doyuyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  4. ah bir ciksalar su izmirde de istanbuldan dondum doneli eglenemez oldum resmen ne yapsak ne etsek onlari burda nispet varimsi bir mekana abone etsek :)

    YanıtlaSil
  5. duygularını paylaşıyorum liv liv liv :) kesinlikle izmir'de çıkmalarını çok arzu ederdim. ama hayalci olmayalım hayal kırıklığına uğramayalım :D

    YanıtlaSil